Hae tästä blogista

15. tammikuuta 2010

aloitus aina vaikeaa

mielessä on niin paljon asioita, että haluan saada ne jonnekin muistiin, joten olkoon tämä minun julkinen päiväkirjani. tilasin tänään eka kertaa ihania superfoodeja, luomukookosvoita, lucumajauhetta, macajauhetta, cacaonibsejä, raakasuklaalevyjä brittiläisestä nettikaupasta. en kyllä tiedä tuliko loppujen lopuksi yhtään halvemmaksi kuin Suomesta tilaten, postikulujen osuus nousi yli 20euroa mutta onhan nämä painavia juttuja. Joitakin pähkinöitä oli myös mukana. Ja kaikki luomua!

Painiskelen myös tällä hetkellä kilpirauhasen ongelmien kanssa, vajaatoiminnasta olen ollut tietoinen yli 7v ja sitä ennenkin olen aina ollut viluinen niin kauan kuin muistan, teini-ikänä olen todella palelluttanut itseni pahasti, kun piti kulkea muodin mukaan talvellakin.
Nykyään osaan jo pukea sään mukaan, mutta kun se ei enää auta.
Harkitsenkin eri vaihtoehtoja synteettisen lääkkeen tilalle, kun se ottaa koville tällaisen luomuihmisen joutua vuositolkulla syömään lääkettä. Vaihtoehtoja on, mutta mikä niistä on paras minulle, ei ole vielä tietoa. Kirjoittelen käänteistä tänne aikanaan.

Raakaravinto on alkanut kiinnostamaan ihan täysillä sekä jooga, meditaatiot...
Olen ollut vielä noin 5 vuotta sitten tavallinen tallaaja siinä suhteessa etten ole ymmärtänyt miten tärkeää ravinto ihmiselle on. Sokerinhimo on seurannut mua koko elämän ja koska olen aina ollut hoikka, moni sanoisi että laiha, niin ei ollut painon suhteen mitään paineita laihduttaa. Mikä siinä eniten riivaa, on se tosiasia, että multa puuttuu kokonaan kontrolli makean suhteen. Saatoin vetää suklaalevyn 5 minuutissa ja voida sitten pahoin. Kotona ei voi olla mitään namia, vaan se polttaa niin kauan kun se on syöty.

Jouluna tein sitten karkkilakon ja tällä kertaa tämä on vakaammalla pohjalla. Olen lukenut Heidin blogia
ja sieltä löytänyt ihania raakasuklaan ohjeita, joita aion kokeilla niin pian kun saan vielä tilaamani kookosöljyn.

Tänään oli miehellä synttärit, olkoon hän M tässä blogissa. Joten väsäsin helpon ja nopean raakaravintokakun meille iltapalaksi... No, se olisi ollut nopeampi jos tehosekoittimeni olisi yhteistyöhaluisempi. Mutta se on Wilfan 500wattinen kone, joka ei tykkää liian kuivista aineista.
Reseptissä ei sanota, mutta liotin kaikki pohjan ainekset. Päälle laitoin metsämarjoja ja vettä pelkästään. Lapset sai kerrankin kakkua iltapalaksi, ja kaikki tykkäsivät.
Kuva jäi kyllä ottamatta, harmi.

Resepti terapiaruokakurssiltani

Jäätelökakku

pohja:
3dl auringonkukan siemeniä (osa voi olla manteleita)
1dl liotettuja taateleita
Tee pohja tehosekoittamalla siemenet, taatelit ja liotusvettä.

päällys:
3 pakastettua banaania paloina
3rkl puolukkaa tai ruusunmarjajauhetta
0,5dl vettä
Tehosekoita aineet keskenään. Kumoa päällys pohjalle ja tarjoa heti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti